yarinde
Vroegkoopkorting laatste dag!

Winkelwagen

U heeft geen artikelen in uw winkelwagen.

Terug naar overzicht

Veelgestelde vragen over bezorgen

Veelgestelde vragen over tuinplanten laten bezorgen bij u thuis vindt u hier. 

Per product geven wij de levertijd aan. Voor producten zoals borderpakketten bieden wij een spoedservice binnen 24 uur, voor andere producten geldt voor zondag 23.59 bestelt is dezelfde week in huis. Meer informatie over bezorging vindt u hier. 

Wij leveren standaard orders op vaste bezorgdagen door heel Nederland en Vlaanderen. Yarinde is een groen en duurzaam bedrijf, wij leveren momenteel op vrijdagen en zaterdagen, om zo transporten zo efficiënt mogelijk te houden en vervuiling te minimaliseren. Grote pallet zendingen worden in de meeste gevallen op vrijdag geleverd. Kleine orders levereren wij in plantendozen, deze worden op zaterdag geleverd. In enkele gevallen wordt hier van afgeweken. Hiervan ontvangt u dan een bericht of zullen wij telefonisch contact opnemen. Voor spoedlevering leest u bovenstaand meer info. 

Niet thuis bij levering?

Indien u niet thuis bent kunt u dit via de e-mail aan ons doorgeven. De transporteur kan dan uw bestelling naar eigen inzicht voor u achterlaten of u kunt een vervolg afspraak inplannen. Wanneer u niet thuis bent bij levering, zal de chauffeur of chauffeuse een notitie achterlaten. 

Let op, wij bezorgen tot aan de voordeur. 

 

Wanneer uw bestelling is ingeboekt bij de transporteur, zult u een track-and-trace code ontvangen vanuit transmission of packs.. Dit zal voor transmission en packs op de ochtend van levering zijn. 

Zodra u een update heeft ontvangen dat uw bestelling is verzonden en de volgende ochtend nog geen track and trace code heeft ontvangen, vragen wij contact op te nemen met de transporteur. Wanneer u uw postcode zal doorgeven bij de transporteur, kunt u de status van uw levering achterhalen. 

Indien u hier geen gehoor of duidelijkheid krijgt, kunt u contact opnemen met de klantenservice van Yarinde. U kunt een email, met uw bestelnummer sturen en wij zullen voor u achterhalen waar uw bestelling zich bevindt.

 

Wij streven naar het leveren van tuinplanten binnen een week, echter kan het voorkomen dat wegens een complexe bestelling, de levertijd afwijkt van onze richtlijn. Het verzamelen van planten zal zorgvuldig worden gedaan en vanuit verschillende kwekers. Dit kan leiden tot langere levertijden. Wij zullen hierover altijd contact opnemen. 

In maart en april kunnen levertijden afwijken wegens het drukke voorjaar en grote vraag bij onze kwekers. Hierbij kan het voorkomen dat plantensoorten niet mooi opkomen wegens wisselvallige wintermaanden. Planten zullen hierdoor niet leverbaar zijn of vertraagd. Wij zullen u hier zo goed mogelijk van op de hoogte houden middels email of telefoon.  

Wanneer het meer dan vijf dagen duurt en u heeft nog geen update ontvangen over de status van uw bestelling, is het raadzaam contact met ons op te nemen. 

Vergeten tuinbemesting mee te bestellen? Meestal geen probleem, laat het ons weten via de klantenservice of de email en wij zullen dit toevoegen aan uw bestelling, vervolgens zullen we u een betaallink sturen. U hoeft uiteraard geen extra bezorgkosten te betalen, wanneer dit optijd is aangegeven en wij dit nog mee kunnen sturen. 

Indien uw order reeds is verpakt en klaar staan voor verzending dient u een nieuwe order te plaatsen. U heeft hierover dan reeds een statusmelding ontvangen. 

Dat kan. U heeft tot 14 dagen na ontvangst recht om uw bestellingen te annuleren. Dit geldt niet voor maatwerk producten. Meer informatie over het annuleren en retourneren vindt u onder retourneren. De kosten voor retourneren zijn voor uw eigen rekening.  

Hoe laat komen jullie bezorgen? Wij of onze koeriers rijden de meest efficiënte route, wij weten vooraf het exacte tijdstip niet en kunnen geen persoonlijke verzoeken inwilligen omtrent tijdsvakleveringen. 

Op de ochtend van levering zal u een track and trace code ontvangen met een tijdsindicatie. Houdt wel rekening met verkeersomstandigheden en locatie van levering. Transporteurs leveren tot aan de deur. 

Planten worden vanaf Yarinde bij u thuis geleverd door onze transporteurs. Hier kan altijd iets onverwachts mee gebeuren. Wat zal leiden tot een vertraging in de levering van uw tuinplanten. Aangezien wij met levende planten werken begrijpen wij de verontrusting wanneer u bericht krijgt over een vertraging. 

Wees echter niet ongerust, een plant is sterker dan wij denken! 

Interne testen hebben hebben laten zien wat er gebeurd met een plant wanneer deze langere tijd in een dichte doos blijven zitten. De meeste planten zullen zelfs na een week in een dichte doos, nog succes tot aanplanten geven. Dit verschilt uiteraard per plant en soort. Wij zullen de planten voorzien van vocht voorzien voordat deze de doos in gaan. Hert is wel zo dat, wanneer een plant al langere tijd in een doos zit, de plant zal verkleuren wegens te weinig zonlicht en water. 

Indien dit helaas voor u het geval is geweest. Vragen wij u, bij het uitpakken, foto's te maken en met ons te delen. Deze mogen worden verstuurd naar: hallo@yarinde.nl. U zal hier dan drie extra maanden garantie op ontvangen, zodat de planten de tijd kunnen krijgen na het aanplanten in uw tuin. 

 

 

Terug naar Andere categorieën

Blijf op de hoogte met tips en weetjes over borderplannen en tuinplanten.